Site Overlay

Dovolenou v jižních Čechách mohou zpříjemnit miliony – pokud je nespolkne úřednický aparát

Téměř čtyřicet milionů korun – právě tolik získá Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) jako neinvestiční příspěvek z krajského rozpočtu pro letošní rok. Alespoň podle rozpočtu zveřejněného na webu Jihočeského kraje. Pokryje z nich platy několika zaměstnanců, zaplatí reklamu na sociálních sítích, vytiskne letáky s obecnou turistickou nabídkou… A co dál?

Jižní Čechy jsou vyhledávanou turistickou oblastí. Služby v pohostinství, ubytování nebo v oblasti volného času tu poskytují tisíce podnikatelů. Dnes počítají ztráty z jarních pandemických opatření. Někteří ukončí svou činnost, další jsou připraveni na novou příležitost: přivítat české hosty. 

Řada z nich se shoduje na jednom: veřejná správa a samospráva nesmí bránit ve svobodném podnikání. Například Vlastimil Votřel, majitel hospody Na Louži v Českém Krumlově říká: „Dokážeme se o sebe postarat sami, stačí, když nám veřejná správa a samospráva nebudou házet klacky pod nohy. Potřebujeme mít volné ruce ke své práci. Už dnes naši činnost negativně ovlivňuje řada zákazů a příkazů. Jmenujme například plošný zákaz kouření v restauracích, regulace a zpoplatnění sjíždění řek, různá omezování, nařizování, maratony po úřadech a samozřejmě EET, které se zase vrátí. Tím vším nás zahlcují naši zákonodárci. Někdy se přidá i samospráva. A vedle toho nás má JCCR spasit tím, že za milióny z daní nás všech nakoupí reklamu?“

Pokud mají kraje mít v tomto směru větší smysl, musejí vyvíjet větší tlak na vládu a pomoci uvolnit omezení, která pro restaurace, ubytovací zařízení a další služby v cestovním ruchu v posledních letech nastolila. Mají jednat i s obcemi a městy o zajištění příznivých podmínek pro poskytovatele turistických služeb. 

Trikolóra je proti tomu, aby z našich daní kraj platil miliony na aktivity, které jsou zbytečné a turismu významně nepomohou. Jednou z nich je rozsáhlý úřednický aparát. Jihočeská centrála cestovního ruchu má jako příspěvková organizace kraje prezentovat a koordinovat turistickou nabídku. Pro letošní rok na to má takřka 40 milionů korun. Na krajském úřadě přitom sedí další úředníci v oddělení marketingu a cestovního ruchu, kteří se podílejí na tomtéž.

Jedním z našich programových bodů pro letošní krajské volby je zrušení Jihočeské centrály cestovního ruchu. Její činnost musejí zvládnout zaměstnanci krajského úřadu. Ušetřené miliony navrhujeme rozdělit přímo městům s turistickou nabídkou a pozitivním přístupem k návštěvníkům i poskytovatelům služeb cestovního ruchu.

Z programu Trikolóry:

1. Podpoříme domácí cestovní ruch!

2. Zpříjemníme pobyt na čerstvém vzduchu.

3. Ušetřené finance za úředníky poskytneme městům.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Rolovat nahoru